Kedves Érdeklődő!

A BME Lakóépülettervezési Tanszék LakoBOX „víruspályázati” felületét látod.

2012. január 01-én egy különleges vállalkozásba kezdtünk: olyan digitális játékokat fejlesztünk (LakoBOX), amelyek céljai szerint játékos módon hozzák közelebb az építész-hallgatókhoz a lakóépülettervezés fortélyait.

Mint mindent, ezt a célt is sok fajta minőségi sávban lehet megoldani. Mi itt és most a legmagasabb nívót célozzuk meg. Ha van kedvetek, vegyetek részt benne – játszatok velünk!

A „víruspályázat” lényege a következő: a pályázat minden vonatkozása «titkos» és folyamatosan változik, mutálódik. Titkos a pályázók neve, titkos és változik a zsűri névsora, titkos a konkrét feladat és titkos a határidő is. Minden pályázó csapat a saját útját járja saját ütemben és stílusban - minden jelentkező csapat időről-időre kap egy újabb kicsi feladatot, aminek a megoldásával előbbre lép egy játék fejlesztésében. A megoldás mikéntje «befolyásolja» a soron következő feladat tartalmát! A végeredmény közös: a legjobb játékterveket leprogramoztatjuk, megvalósítjuk, a legjobb pályázó csapatokat pedig bevonjuk a megvalósításba.

Ha érdekel, csatlakozz! Kérdéseket a kutatas@lako.bme.hu –ra várunk.

GAME ON

Budapest, 2012. március 7.


Kolossa József DLA

BME, Lakóépülettervezési Tanszék

2012. április 6., péntek

A kedvenc játékunk az amőba, mert van egy előre meghatározott rasztere a játéknak, a négyzetháló, ami végtelen, de a játék tere (a füzet/lap szélei) mégis lehatárolja.  Az amőbában az egyik játékos döntése, lépése generálja a következő döntést, aztán az a következőt és így tovább. A két elem, a kör és az x egymás mellé kerülésével kapcsolatok alakulnak ki, például az x-ek egy bizonyos csoportot alkotnak együtt. Ha vége van a játéknak, a körök és az x-ek által létrehozott „foltot” körbe szoktuk rajzolni, és így minden játék végén ugyanazok az elemek más-más kapcsolatokat alakítanak ki és más formát adnak ki.
Szerintünk ez a folyamat párhuzamba állítható a ház tervezésével. Az amőbában az előre adott raszter, a tervezésben az a meghatározott rendszer, amit a külső környezet, a telekhatár és a beépítés alkot. A tervezésben a határokat nem a lap szélei, hanem a telek határai alkotják, mindkét esetben ezen belül alakíthatóak szabadon, bizonyos szabályok szerint a kapcsolatok. A két elem egy elvont síkon a tervezésben a használó és a tervező, az ő döntéseik hatnak egymásra és generálják a következő lépést. Az ő beszélgetésükből fejlődnek ki a kapcsolatok, aminek következtében a nagy térből (a külvilág) leválasztunk egy kisebb teret, ami a ház tere, az amőbában pedig a külső burok. A külső burok, a ház, a terek összessége, tehát azon belül további leválasztás, további terek alkothatók. A kör és az x a tereket és azok kapcsolatait szimbolizálják.
A logónk nem kapcsolódik a kedvenc játékunkhoz vagy annak teréhez, a logónk egy geg. Abból indultunk ki, hogy egy frappáns, mégis tartalommal rendelkező logót készítsünk. A mögöttes tartalma az, hogy szeretnénk beleharapni az építészeti tudásba.



Kedves Ciprián csapat,

Köszönjük a szöveget, úgy érezzük, komoly csúsztatás van benne. Az amőba játék az nem egy együtt gondolkodás hanem egy ütközet, az amőbát győzelemre játszák, az amőbában csak az egyik fél nyerhet, az amőbában az egyik fél akadályozza a másikat. Dolgozzatok ki gyors lefutású játék koncepciót amiben az egymással küzdő két fél lakótérrel amőbázik. Ha ügyesek lesztek megvesszük. Határidő 2012. április 18. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése